نورپردازی صحیح مکان‌های مختلف


نورپردازی صحیح مکان‌های مختلف

در هر خانه ۵ نقطه‌ی کلیدی وجود دارد که باید برای نورپردازی دکوراسیون داخلی از آن نقاط کمک گرفت.

  • نورپردازی هال یا سالن

  • نورپردازی فضای ناهارخوری

  • نورپردازیآشپزخانه

  • نورپردازیاتاق خواب

  • نورپردازیحمام

برای هال یا سالن اصلی باید نور از چهارگوشه بتابد؛ در حالت مطلوب نور باید از سه گوشه به بیرون تابیده و از گوشه‌ی چهارم بر روی یک گیاه یا یک شی تزیینی متمرکز شود.

برای فضای مربوط به ناهارخوری حالت مناسب آن است که دقیقاً در بالای میز یک لوستر آویزان شود. البته برای فضای مربوط به ناهارخوری از نورپردازی غیرمستقیم نیز استفاده می‌شود. این حالت بهتر از حالت اول است و باعث آرامش می‌شود.

گاهی اوقات نیز از منابع کوچک نور بر روی میز استفاده می‌شود این منابع می‌تواند شامل چراغ‌های ال ای دی کوچک یا حتی دو شمع باشد.

برای نورپردازی آشپزخانه باید تمرکز بر نواحی مربوط به فعالیت باشد؛ اجاق گاز، کابینت‌ها و یخچال مهم‌ترین نقاطی هستند که باید نور بر آن‌ها متمرکز باشد.

برای اتاق خواب نیاز به نور شدید ندارید؛ نورها در این فضا باید به صورت ملایم تابیده شوند. بنابراین محل قرارگیری منابع نور نباید درست در رو به روی چشمان شما باشد. استفاده از لامپ‌های کوچک و با نور ملایم بهترین گزینه در نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب است.

بهترین نورپردازی برای حمام استفاده از نورهای جانبی است. اگر حمام شما نسبتاً بزرگ است بهتر است مستقیماً در بالای دوش یک منبع نور قرار دهید. همچنین وجود آینه‌ها نیز می‌تواند به تقویت نور کمک کند و آن را در محیط حمام بازتاب دهد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.